Parik Norén vill slå Rögle
Publicerad: 2017-03-01
inför match
Leksand flyger under torsdagen till Ängelholm för match mot Rögle – därmed finns chans till snabb revansch efter förlusten hemma mot KHK.

-Det känns nästan som att det går lite för lätt i början av matchen mot KHK. Sen får de ett, två, tre skitmål och då har de oss där de vill, säger Patrik Norén till leksandsif.se

Vi släpper KHK-matchen och blickar framåt mot torsdagens drabbning. Hur gör ni för att ladda om?

-Vi hade ett bra snack på onsdagsmorgonen och har bestämt oss för att fokusera på det vi kan påverka. Vi ska helt enkelt göra vårt i de matcher som är kvar. Det är fyra matcher kvar och vi har fortfarande chansen att undvika kval. Sen får vi summera när serien är färdigspelad och ta det därifrån.

Vad tror du vi får se för matchbild i Ängelholm?

-Det kommer i alla fall vara ett väldigt revanschsuget Leksand. Det var många som var besvikna efter senaste matchen så jag tror det blir ett helt annat lag där nere. Alla är hur som helst inställda på att vi ska göra en bra avslutning av säsongen de kvarvarande matcherna. Vi kan börja med att slå Rögle, avslutar Patrik.

Emil Nilsen