Robin Rahm förstärker Leksands IF
Publicerad: 2018-02-12
Leksands IF stärker upp målvaktssidan inför avslutningen av säsongen 17/18. Robin Rahm, senast i Odense Bulldogs, ansluter till LIF denna vecka.

31-årige Robin Rahm har genom karriären exempelvis representerat klubbar som Färjestad, Brynäs, Malmö och AIK, men kommer alltså närmast från spel i danska Odense Bulldogs.
Nu ser han fram emot att avsluta säsongen i Leksand.

Robin Rahm:

– När en klubb som Leksands IF, med fantastiska supportrar och ambitioner att ta klivet upp, visade intresse, så var det ganska enkelt att fatta detta beslut. Jag ser fram emot att komma på plats.

Leif Carlsson, sportsligt ansvarig, Leksands IF:

– Nu får vi tre bra målvakter som pushar och tävlar mot varandra varje dag, och det känns viktigt för oss att ha en stark målvaktstrio inför avslutningen av säsongen.

Robin Rahm ansluter till Leksand under onsdagen och tränar med laget från och med torsdag.

Leksands IF