Oskar Lang är årets krigare
Publicerad: 2020-05-19
Tillsammans med Leksand Superstars och Nils Olsson Dalahästar delas priset till matchens krigare ut efter samtliga hemmamatcher för herrlaget. Flest krigarhästar säsongen 2019/2020 kammade Oskar Lang hem, och han är därmed även årets krigare.

Det kom att bli en hård kamp om titeln som årets krigare säsongen 2019/2020. När säsongen var färdigspelad slutade Oskar Lang som segrare med 7 krigarhästar, tätt följd av Marek Hrivík med 6 hästar. Det är en glad Oskar Lang som får ta emot den stora hästen som pris för utmärkelsen årets krigare.
-Det betyder väldigt mycket för mig att få ett sådant här pris. Jag försöker alltid ge mitt yttersta varje match och det är ett fint erkännande att supportrarna uppskattar det, säger Oskar Lang med stolthet i rösten.

En svängig säsong

Poängmässigt gjorde Oskar Lang sin bästa SHL-säsong hittills i karriären med 20 poäng (11+9) vilket gav honom en fjärdeplats i den interna poängligan. Lang ser tillbaka på en svängig säsong där hans eget spel till mångt och mycket följt lagets resultat.
-Jag tycker att det började bra för mig personligen, precis som det gjorde för laget. Vi hade några dippar här och var och det gick lite upp och ner både för egen del och för laget. På slutet var vi dock riktigt starka i mina ögon, säger Oskar Lang om säsongen.

Förberedelserna för hösten är i full gång

Herrlaget har, precis som övriga lag i föreningen, dragit igång med träningen inför den kommande säsongen. Herrarna är indelade i tre olika träningsgrupper beroende på ålder och hemvist, men man kommer med jämna intervaller att samlas för gemensamma träningsläger. Oskar Lang är glad över att vara igång med fysträningen och har bra feeling inför hösten.
-Det är skönt att vara igång på allvar med träningen. Det är skönt att köra igenom kroppen rejält och känna att det är på gång. Det känns bra med de nya tränarna. Jag har fått ett riktigt bra intryck av dem, och det är kul att det är många av spelarna som är kvar från ifjol. Vi är ett bra gäng och jag ser fram emot säsongen, avslutar årets krigare Oskar Lang.

Kriterier för matchens krigare

Att vara en krigare innebär att man gör sitt yttersta i varje byte och kämpar för sitt, lagets, supportrarnas och föreningens bästa i alla lägen.

Egenskaper som karaktäriserar en krigare är:

• Offervilja
  • Kämpaanda
  • Attityd
  • Förmåga att alltid komma upp i sin fulla potential

Vinnare Årets krigare:

2019/2020 Oskar Lang, 7 krigarhästar