Förlust mot Färjestad
Publicerad: 2019-08-23
Den andra träningsmatchen i Strömstad slutade även den med förlust efter att Färjestad slagit Leksand med 5-1.

Inledningen av matchen var fram och tillbaka med fart åt båda håll, och sju minuter in föll också det första målet då Färjestad tog ledningen på ett friläge. Efter baklängesmålet jobbade Leksand sig tillbaka in i matchen och gick för en kvittering innan första periodens slut. Med en dryg minut kvar kom också 1-1 då Patrik Zackrisson snyggt passade fram till Filip Johansson som ostört kunde sätta pucken.

Andra perioden var desto tyngre för Leksand. Färjestad ökade på till 2-1 fyra minuter in i mellanakten, och bara en minut därefter stod det 3-1 på tavlan. Leksands bästa chans stod Oskar Lang för när han slängde in pucken framför mål, men oturligt nog stannade pucken precis framför mållinjen.

I den avslutande perioden kunde Färjestad avgöra matchen när nio minuter var gångna. Laget från Värmland tog till vara på några misstag från Leksands sida och gjorde två snabba mål för att punktera kvällens tillställning. 5-1 höll sig sedan till slutsignal, vilket alltså blev kvällens resultat.

Arvid Yngvesson