Kraftsamlingen gynnar även juniorverksamheten
Publicerad: 2020-03-24
Leksands IF
Kraftsamlingen är ett initiativ efter efterfrågan från våra supportrar och företag som ger en möjlighet att stödja Leksands IF:s verksamhet. Pengarna i insamlingen kommer att gå oavkortat till hela Leksands IF:s verksamhet vilket innefattar herrlaget, juniorverksamheten samt damlaget.

Senaste åren har Leksands IF fostrat flertalet juniorspelare som fått chansen i diverse juniorlandslag. Så sent som den gångna säsongen krigade J20 om en topplacering i juniorserien samtidigt som Dalarnas Damlag i TV-pucken vann guld. Där var många av de tongivande spelarna fostrade i just Leksand. Att kunna bedriva en dam och ungdomsverksamhet av hög kvalité hjälper också självklart till att få hockeyspelare att välja Leksand som ort. Man ser att man har chansen att utvecklas som både spelare och individ.

Några av Leksands juniorspelare fick även chansen i herrlaget under gångna säsongen. I de senare matcherna av säsongen hade vi inte mindre än sju juniorspelare med som mest. Nils Åman och Alexander Lundqvist har dessutom inför den kommande säsongen signat ett kontrakt med herrlaget. Bägge de spelarna var även under gångna säsongen med på olika landslagsuppdrag med juniorlandslaget. TV-pucken blev även den en succé sett med leksandsögon där föreningen hade nio spelare från Leksands IF med i killarnas trupp. Samtidigt hade föreningen fem spelare med från Leksands IF:s damverksamhet, som alla fem blev mycket framträdande för det guld som skördades på damsidan.

Vill du swisha ditt bidrag till föreningen gör du det på Swishnummer:

Det går även bra att sätta in ditt bidrag till kontonummer:

8187-7, 4 303 166-5

Här följer en lista på de spelare som spelat i Leksands IF de tre senaste säsongerna och under den tiden haft diverse landslagsuppdrag:

Thomas Vakvae Olsen (Norge)
Marek Hrivik (Slovakien)
Filip Johansson
Alexander Lundqvist
Wille Bärehag
Arvid Eljas
Erik Hedlund
Emil Heineman
Marcus Karlberg
Kevin Lindemann (Schweiz)
Isak Rosén
Nils Åman
Jonas Arntzen (Norge)
Axel Bergkvist
Sondre Bolling Vaaler (Norge)
Erik Aterius
Dennis Finn Olsson
Oliver Joakim Larsen (Danmark)
Calle Själin
Samuel Eklund
Noel Pastucha (Slovakien)
Tinus Rise Moe (Norge)
Mikkel Bertelsen (Danmark)
Oscar Matheson (Norge)
Tuva Kandell
Jule Flötgen (Tyskland)
Lena Düsterhöft (Tyskland)
Ida Karlsson
Annie Silen
Ella Albinsson
Andrine Furulund (Norge)
Nicole Hall
Maria Holm Peters (Danmark)
Wilma Johansson
Betty Jouanny (Frankrike)
Hanna Sköld
Julia Åberg
Sofia Engström
Elin Lundberg
Maja Nylén Persson
Liga Miljone (Lettland)

Vill du swisha ditt bidrag till föreningen gör du det på Swishnummer:

Stort tack för ditt bidrag!

Per Gerdin