Tex Williamsson ny målvakt i Leksands IF
Publicerad: 2017-05-10
Nu är det klart att det blir Tex Williamsson som gör Jonas Arntzen sällskap som målvakt i årets lag. – En upcoming målvakt som vi ser fram emot att få se utvecklas ytterligare hos oss, säger Jonas Levén, målvaktstränare, Leksands IF.

Tex Williamsson är 26 år gammal och född i Lammhult, Växjö. Han har genom åren bland annat spelat juniorhockey i Växjö Lakers, samt division 1-hockey i lag som Tyringe och Västervik. Han kommer närmast från en riktigt bra säsong i allsvenska IK Pantern, där han under säsongen växte fram till en av seriens bästa målvakter.

Jonas Levén:
– Tex är en storväxt och atletisk målvakt, som är väldigt rörlig trots sin storlek. Han tog stora steg i sin utveckling förra året i Pantern, och har fortfarande en stor utvecklingspotential. Han har en spännande tid framför sig, och kommer att passa väldigt bra i vårt lag.

Tex Williamsson:
– Att komma till Leksands IF känns jättehäftigt och väldigt inspirerande. Alla vet vad Leksands IF är, och vad det står för, och det känns stort att få bli en del av det.
– Jag skulle beskriva mig själv som en väldigt lugn målvakt, som försöker att sprida både energi och lugn till laget. Jag har trivts bra och utvecklats väldigt mycket under min tid i Pantern. Den gångna säsongen var som lite av ett genombrott för mig, och det kändes skönt att få knäppa många experter lite på näsan. Det fanns många som inte trodde att jag var en målvakt för HockeyAllsvenskan, men jag visade att de hade fel, och jag ser fram emot att utvecklas ännu mer tillsammans med Leksands IF.

Kontraktet gäller säsongen 2017/2018.

Onsdagens 15.00 (13.00) med Leksands IF:

Elin Broman