Till fjälls med Olle Alsing
Publicerad: 2022-08-07
Denna helg har såväl herr- som damlaget varit i Idre för några härliga lagdagar på fantastiska Idre Fjäll. – En helg med många roliga aktiviteter, och ett perfekt sätt att komma ihop oss ännu bättre som grupp, summerar Olle Alsing, som inledde helgen med ett besök på golfbanan.

Det var verkligen raka spåret till golfbanan för er del?
– Ja, men det var väl ett perfekt sätt att starta helgen på, och det var jag som körde så de andra fick bara följa med, skrattar Olle, som delade bil med Patrik Norén, Mantas Armalis och Anton Lindholm.
– Jag som är yngst fick vara mest vuxen och köra, men det var väl lika bra, då vet man att man kommer fram tryggt och säkert, säger den 26-årige backen med ett leende.

Vem i laget är bäst på golf?
– Jag har lite dålig koll just nu, men… Kandergård kanske.

Vem är bäst på padel? (som också är en av alla sporter man kan utöva på Idre Fjäll)
– Bra fråga. Inte är det Norén i alla fall, så mycket kan jag säga.

Vem har bäst hand om renarna?
– Vi stötte faktiskt på en del renar direkt när vi kom in i Idre, och Lindholm var inte sen att ge oss lite intressanta fakta. Han är ju norrlänning så han har bra koll på det där, försäkrar Olle, som är tillbaka i Leksand efter några säsonger på annat håll.
Sedan han representerade Leksands IF säsongen 16/17 samt 17/18 har han exempelvis hunnit med spel i såväl AHL, KHL som NHL.
– Ja, jag har varit runt en del i världen och det har verkligen fått mig att utvecklas, både som hockeyspelare och människa. Under alla år har jag självklart fortsatt att följa Leksand, och det har varit roligt att se hur föreningen har utvecklats och tagit stora kliv framåt den med. Det känns verkligen roligt att vara tillbaka och att få vara en del av klubbens resa framåt.

Vad har du saknat mest med Leksand?
– Det är mycket man har saknat, inte minst själva stämningen och draget som är kring matcherna. Det är väldigt roligt att representera en klubb där alla i och kring klubben är så engagerade. Sen har jag självklart saknat alla kompisar, många finns kvar i föreningen fortfarande.

Vad ser du mest fram emot med säsongen som väntar?
– Jag ser fram emot allt!

Läs mer om Idre Fjäll här

Elin Broman