Kasimir och Max saknas inför andra kvartsfinalen
Publicerad: 2021-12-13
Under måndagen lämnade herrlaget Tegera Arena för att förbereda sig inför morgondagens returmöte i CHL-kvartsfinalen mot Frölunda HC. Man tvingades dock resa utan målvakten Kasimir Kaskisuo och forwarden Max Véronneau som är sjuka, och därmed isolerade från truppen.

När herrlaget genomförde det gemensamma träningspasset under måndagsförmiddagen saknades Kasimir Kaskisuo och Max Véronneau på grund av sjukdom, och de är därmed isolerade från resten av truppen enligt rådande rekommendationer och direktiv. Detta innebär att man kommer att få klara sig utan duon i tisdagens bortamatch mot Frölunda. Även materialförvaltaren Jonas Levén tvingas stanna hemma på sjukbädden i stället för att hjälpa laget på plats i Göteborg.

-Har man sjukdomssymptom ska man stanna hemma från jobbet, och det gäller givetvis även om man är professionell hockeyspelare eller ledare. De har PCR-testats för Covid-19 och vi inväntar svaren på dessa, men tills vidare hålls de isolerade från övriga gruppen, säger lagets fysioterapeut Per-Ivar Andersson.

Richard Brasar