Johan Ryno - leksing till 2020
Publicerad: 2015-02-03

Leksands IF har i dag tecknat ett femårskontrakt med den landslagsmeriterade lagkaptenen Johan Ryno.
- Efter en långdragen process som har pågått under en tid är det mycket glädjande att Johan med familj nu har bestämt sig för att teckna ett unikt femårskontrakt med Leksands IF. Johan är ett stort föredöme både på och utanför isen, och nu är första pusselbiten lagd för framtidens Leksands IF, säger klubbdirektör Kjell Kruse.

Johan Ryno, som kom till Leksand från Oskarshamn inför säsongen 2011/2012, har gått från klarhet till klarhet i den blåvita tröjan, och har på säsongens hittills 43 matcher svarat för 36 poäng (12+24).
Under sin tid i föreningen har han bland annat varit med om att spela upp Leksands IF till landets högsta serie, samt tillsammans med laget gjort en fantastisk säsong som bästa nykomling i SHL.
- Jag har trivts väldigt bra under de år jag har varit i föreningen, och att stanna här känns som det rätta beslutet för mig och min familj. Jag är fantastiskt glad över att få möjligheten att representera Leksands IF under en lång tid framöver, säger Johan Ryno.
- Fem år är en lång tid, och jag hoppas kunna vara med och på allvar etablera Leksands IF i högsta serien, och tillsammans med laget bli bättre och bättre för varje år. Det är min, liksom föreningens, målsättning.

Elin Broman