Nyintagna tjejer till NIU
Publicerad: 2020-05-18
Junior
Till hösten ansluter en riktigt stark grupp till NIU-utbildningen på tjejsidan, och därmed även nya ansikten i såväl SDHL-laget som föreningens Division 1-lag. Här är de antagna spelarna inför höstens säsongsstart.

Intagna spelare

Namn, position
Kommentar av Lars Stenmark

Ida Karlsson, back
Kommentar: En spelskicklig högerfattad back. Det finns inte jättemånga sådana så hon kommer att tillföra mycket för oss. Spelade med SDHL-laget redan förra säsongen. Vann TV-Pucken i höstas med Dalarna, och representerade även Sverige vid J18-VM.

Tuva Kandell, back
Kommentar: En riktigt rivig och tuff spelare med många uppsidor i sitt spel. Spelade med SDHL-laget redan förra säsongen. Vann TV-Pucken i höstas med Dalarna, och representerade även Sverige vid J18-VM.

Felicia Öhrqvist, back
Kommentar: Back från Stockholm. Spelade i AIKs Division 1-lag förra året. Var här på vår try-out i höstas och gav ett bra intryck. Bra blick för spelet och hittar många bra lösningar på isen. Målmedveten och lugn som människa och en suverän skridskoåkare.

Cornelia Andersson, back
Kommentar: Back från Stockholm. Spelade förra säsongen i Ekerö/Skå IK U16 och med Hammarbys damer i Division 1. Ett kraftpaket som spelar med stor pondus och intensitet. Älskar att tävla och viker inte undan. Var också på vår try-out i höstas.

Ella Gropgård, forward
Kommentar: Forward som kommer från Leksands egen verksamhet. Spelade med vårat Dam J-lag ifjol men tillhörde Leksands IF U15. Träningsvillig och ambitiös tjej som alltid ger sitt bästa. Glädjespridare med tuffhet på isen. Vann TV-Pucken i höstas med Dalarna.

Nicole Hall, forward
Kommentar: En riktig spetsspelare som gillar det offensiva spelare. Hon är modern i sitt tänk och har kapaciteten att stå för många poäng. Spelade med SDHL-laget redan förra säsongen. Vann TV-Pucken i höstas med Dalarna, och representerade även Sverige vid J18-VM.

Richard Brasar