Nätverket Leksands IF alltmer populärt
Publicerad: 2020-05-19
Partner
Nätverket Leksands IF växer i antal. Det har de senaste säsongerna blivit mer populärt att genom föreningen hitta nya partners och affärer. Som medlem i Nätverket Leksands IF får du chansen att träffa andra företagare där du kan hitta nya affärer och knyta nya kontakter.

-Jag skulle vilja påstå att vårt nätverk är ganska unikt här i Dalarna. Detta sett till att vi alltid, på ett eller annat sätt, har sporten som knytpunkt och att vi träffas under väldigt trivsamma former. Vill man ha ett Nätverk där speed-dating är viktigt, då finns det andra som är bättre på det än vad vi är. I dagsläget har vi cirka 80 företag i Nätverket Leksands IF och då har vi inte hunnit bearbeta alla partners inför kommande säsong ännu, säger Marknadschef Patric Skoglund.

Hur blir man medlem i Nätverket Leksands IF?
-Man kontaktar oss på sälj och marknadsavdelningen. Enkelt sagt kan man säga att man kan köpa en plats i Nätverket för 30 000 kr, då ingår ofta två personer på varje träff vi arrangerar. Men du blir också automatiskt medlem i nätverket om du köper produkter för 100 000 kr eller mer.

Under fjolåret sattes rekord då det skrevs avtal med cirka 470 partners. Hur går försäljningen på företagssidan i dessa tider?
-Vi sätter alltid upp nya och höga mål inför varje säsong och just nu ser det bra ut, trots att det ser ut som det gör i vår omvärld. Vi ligger bra på det och har många viktiga avtal i hamn, sen hoppas vi att företagen klarar av den här krisen och har betalningsförmågan senare under året. Totalt sett har vi har ökat försäljningen ganska drastiskt de senaste fem åren, detta trots att vi inte alltid har legat i den högsta serien. Det är vi glada och stolta över, men vi är inte nöjda utan spänner hela tiden bågen mot nya mål.

Uppskattade evenemang

Under säsongen anordnas flertalet evenemang för medlemmarna i Nätverket Leksands IF. Träffarna är uppskattade och ett bra sätt att knyta nya kontakter.
-Med hjälp av företagsnätverket i Leksands IF får man kontakt med företagare både i Dalarna och i andra delar av landet under lättsamma former, vilket också kan leda till långsiktiga affärsrelationer. En personlig favorit är hockeymatchen som anordnas varje år för oss medlemmar i nätverket när vi får spela mot varandra, men även resorna som vi gör till bortamatcher är mycket uppskattade, säger Fredrik Eriksson på Com7 AB.

Nätverksträffarna genomförs i den mån det är möjligt. Leksands IF följer direktiv från Folkhälsomyndigheten.

Här kan du läsa mer om Nätverket Leksands IF, samt se företagen som är med i Nätverket

Leksands IF