Förlust i första träningsmatchen
Publicerad: 2022-08-13
Damlaget
Damlaget inledde under lördagseftermiddagen träningsmatchandet inför den kommande SDHL-säsongen då man mötte Brynäs på bortaplan. Det slutade med förlust för Leksand, där slutresultatet skrevs till 3-1.

Det var debut i den blåvita tröjan för många av spelarna under lördagseftermiddage, bland annat för Noemi Ryhner (senast i Luleå HF) som stod för Leksands mål i matchen och för målvakten Klara Larsson (senast i Södertälje SK) som fick förtroendet att vakta kassen. Det blev en jämn tillställning där Leksand vann skottstatistiken med 21-25, men Brynäs vann matchen med 3-1 efter bland annat två mål av leksandsbekanta Maja Nyhlén Persson.

Imorgon söndag möts lagen på nytt, då i Tegera Arena i Leksand där pucken släpps klockan 16:00 under eftermiddagen. Här säkrar du biljett till söndagens match.

-Det var en förhållandevis jämn match med bra fysiskt spel. Passningsspelet lämnade kanske lite mer att önska, men samtidigt ska man ha med sig att det var första matchen för säsongen. Överlag fanns det ändå många positiva intryck att ta med sig från dagens match in till morgondagens returmöte, säger sportsligt ansvarige Alexander Bröms efter lördagens match.

Brynäs IF - Leksands IF
Resultat: 3-1 (2-0, 1-1, 0-0)
Skott på mål: 21-25 (5-5, 8-11, 8-9)

Mål BIF: Maja Nyhlén Persson 2, Felicia Wikner-Zienkiewicz