Första matchhelgen för juniorerna
Publicerad: 2022-08-16
Junior
Såväl J20 som J18 satte igång med träningsmatchandet under den gångna helgen. För J18 resulterade det hela bland annat i en seger mot Mora. – Vi gjorde en väldigt bra match mot Mora. Vi sköljde över dem totalt i andra och tredje, summerar backen David Back Nilsson efter segersiffrorna 8-2.

I söndagens match mot Västerås blev det dock förlust med 2-4.
– I den matchen gick det lite tyngre och vi stod inte alls för en lika bra insats även om det spelmässigt ändå var helt okej.

Några spelare som stack ut?
– Dennis Altörn och Liam Persson gjorde en väldigt bra helg. De gjorde jobbet fullt ut och drev verkligen på laget.

Vad kommer att känneteckna LIF J18 denna säsong?
– Hårt jobb, att vi jobbar för varandra och att vi är effektiva.

Förlusthelg för J20

För J20 bjöd helgen på två förluster: 3-7 mot Mora och 3-5 mot Västerås.
– Självklart vill vi alltid vinna, men vi får se det som att vi efter den här helgen i alla fall har skaffat oss en tydlig bild av vad vi behöver träna på inför seriestarten, säger forwarden Arvid Eljas, som ändå vill plussa lite extra för kedjekamraterna Hannes Hellberg och Felix Unger Sörum.
– Det kändes som att vi hittade varandra bra, och Hannes stänkte in lite pytsar, så det finns något att bygga på framöver.

Hur är känslan i gruppen efter de två första träningsveckorna?
– Vi har tränat på jäkligt bra det är väldigt kul att vara igång. Vi tar steg hela tiden i vår utveckling som grupp och känslan är att vi är på väg att skapa något bra.

Elin Broman