Bortaförlust mot Tingsryd
Publicerad: 2019-01-09
En målrik bortamatch mot Tingsryd slutade med förlust.

Leksand tog ledningen drygt sex minuter in i matchen då ett skott från Martin Karlsson letade sig in i nätmaskorna. Därefter kvitterade Tingsryd i numerärt överläge, och inte långt senare gjorde hemmalaget även 2-1. I slutet av perioden var Anton Karlsson ytterst nära att kvittera men pucken slank precis utanför.

Tingsryd kom ut hetare i mellanakten och ökade på sin ledning efter fem minuters spel, men Linus Persson var dock snabb att sätta reduceringen då han snyggt gjorde 3-2 på ett friläge. Tyvärr så tog de grönvita tillbaka taktpinnen efter att ha gjort 4-2 på en misslyckad pass i Leksands zon.

Inför tredje perioden bytte Tingsryd målvakt, och det tog Jon Knuts till vara på då han satte pucken efter endast 22 sekunder. Hemmalaget var dock snabba med att återigen fixa en tvåmålsledning bara en och en halv minut senare, och efter det återhämtade sig aldrig Leksand. Matchen slutade 5-3 och härnäst väntar hemmamatch mot Karlskoga på lördag.

Arvid Yngvesson