– Det ser väldigt positivt ut. Vi har med oss många företagare och har växt ordentligt de senaste säsongerna, både sett till antalet partners men också ökat intäkterna markant. Vi har som målsättning att vara med och tävla så högt upp som möjligt i vår tabell mot övriga föreningar och vi står oss bra. Men vi behöver kontinuerligt jobba med att nå nya företagare och samtidigt växa tillsammans med de partners vi redan har.
Vad är anledningen till att Leksands IF har en så stor skara när det gäller antalet partners på företagssidan? – Vi ser att man vill synas tillsammans med oss. Vi ger företagarna en bra exponering, både lokalt i arenan men även via tv, tidningar och genom våra sociala medier. Dessutom har vårt nätverk växt genom åren där vi ser en stor efterfrågan på nätverksträffar och sådana plattformar överlag. Vi har också många företagare som sedan barnsben är leksingar och som nu är utflyttade till andra delar av landet. Vi brukar säga att antalet är vår styrka och så är det verkligen.
När det gäller nationella företag, hur svårt är det att få med sig sådana?
– Tittar man med ett paraplyperspektiv på SHL så har de
största sponsorerna till föreningarna en lokal förankring. Clas Ohlson,
Leksands Knäckebröd och Ejendals är bra exempel på företag som både är
nationella och internationella företag, men dom har också en lokal förankring
till bygden. Det är helt klart så att det är en utmaning för samtliga SHL-lag
att få med sig stora företag som inte har en anknytning till orten eller
staden. De är oftast företag som i stället blir ligapartners, vilket också
gynnar föreningarna.
Om man önskar bli företagspartner till Leksands IF, finns
det något för alla företag då?
– Ja, verkligen. Vi har allt från ett företagssäsongskort med olika
rättigheter i, till större paket med hospitality och exponering. Vi försöker
skräddarsy paketen så att det ska passa så bra som möjligt till den budgeten
företaget har.
Intresserad? KONTAKTA OSS så berättar vi mer