Uppdatering om skadeläget i herrlaget
Publicerad: 2022-10-14
Under morgondagen väntar bortamatch mot Växjö Lakers för herrlaget. Här är en uppdatering om skadeläget i truppen tillsammans med fysioterapeuten Per-Ivar.

Under den förra veckan kunde Per-Ivar meddela att samtliga spelare var uttagningsbara till match. Den här veckan har det dock uppkommit skador i herrlagets trupp, och så här kommenterar han de aktuella skadefallen.

#13 Jon Knuts
-Jon fanns inte med på isen under matchen igår, och kommer inte att vara tillgänglig för matchspel de kommande två veckorna på grund av en överkroppsskada.

#36 Lucas Elvenes
-Lucas tvingades avbryta gårdagens match mot Timrå efter en situation i den andra perioden. Efter läkarundersökningen visade det sig att Lucas ådragit sig en överkroppsskada och kommer att vara frånvarande i tre veckor.

Fredrik Eklund