Felix Unger-Sörum och Erik Olhans Lind skriver rookiekontrakt
Publicerad: 2024-01-17
Leksands IF kan idag meddela att forwardsduon Felix Unger-Sörum och Erik Olhans Lind skrivit på varsitt rookiekontrakt med klubben.

Efter att unga spelare noterats för över 100 spelade minuter i SHL erbjuds dessa ett rookiekontrakt, en notering Felix passerade innan nyår och Erik här i början av det nya året. Såväl Felix som Erik har valt att skriva på rookiekontrakt med klubben som sträcker sig över den pågående säsongen.

Thomas Johansson om kontrakten med Felix Unger-Sörum och Erik Olhans Lind:

- Felix är en unik spelare som får svåra saker att se enkelt ut och som har en förmåga att spela i sitt tempo. Hans blick för spelet, passningar och hans sätt att skapa sig tid är saker som sticker ut. Nu har han dessutom fått jobbat ihop 100 minuter i SHL som innebär ett rookiekontrakt vilket är ytterligare ett bevis på att han verkligen tar steg i sin utveckling.

- Erik är en underbar karaktär och personlighet som alltid ger 100 procent och bidrar med sin tyngd och kraft i sitt spel. Han är stark på pucken, hittar spel och är jobbig att spela emot. Kul också för vår juniororganisation då detta är ett kvitto på att den dagliga verksamheten är av högsta klass och ger spelare förutsättningar att ta nästa steg.

Felix Unger-Sörum:

- Att få skriva kontrakt med Leksands IF är en stor dröm för mig som nu går i uppfyllelse. Sedan jag var liten har jag alltid hejat på Leksand och det ska bli en stor ära att få representera Leksands IF vidare.

Erik Olhans Lind:

- Jag är otroligt glad och stolt över att skriva mitt första seniorkontrakt och att få göra det med klubben som jag följt sedan jag var liten känns otroligt stort och häftigt.

Rasmus Näsman