Uppdatering gällande Tereza Radova
Publicerad: 2024-01-12
Damlaget
I början av den första perioden i damernas bortamöte med MoDo Hockey på fredagskvällen skadade sig Tereza Radova efter en kollision med sargen. Tereza fördes till Örnsköldsviks sjukhus för vidare undersökningar men har nu fått lämna sjukhuset och anslutit till laget igen.

Texten har uppdaterats...

Det var när knappt fem minuter spelats av fredagens SDHL-möte mellan Leksands IF och MoDo Hockey som Tereza Radova föll olyckligt in i sargen. Efter en stunds vård på isen anlände ambulanspersonal som förde Tereza till Örnsköldsviks sjukhus för vidare vård och undersökningar.

Fysioterapeut Tove Olsson lät meddela att Tereza var vid medvetande och kunde röra både armar och ben innan hon lämnade arenan.

Matchen kunde återupptas efter att tillfälligt avbrutits i ungefär 30 minuter, en match Leksand vann med 3-1.

***

Strax efter klockan 21 kunde Tereza lämna sjukhuset och ansluta till resten av laget på hotellet. Rapporten är att allt ser bra ut om än viss omtöcknad efter smällen och Tereza mår efter omständigheterna bra.

Rasmus Näsman