Carter Camper lämnar Leksands IF
Publicerad: 2023-02-08
Efter tre framgångsrika säsonger i Leksands IF står det nu klart att Carter Camper lämnar föreningen för att avsluta säsongen i en annan klubb. -Vi har vi gemensamt med Carter kommit fram till att skiljas här och nu är den bästa lösningen för båda parter, säger Thomas Johansson.

Carter Camper kom till Leksands IF inför säsongen 2020/2021 och har under sin tid i Leksands IF blivit mycket populär och omtyckt, både som person och hockeyspelare. På isen gjorde Camper 146 tävlingsmatcher i Leksands IFs herrlag, och har varje säsong stått för en mycket fin poängproduktion. Det står nu klart att Leksands IF och Carter Camper går skilda vägar, och Camper kommer att avsluta säsongen i en annan klubb.

Thomas Johansson om att Carter Camper lämnar Leksands IF:
-Leksands IF och Carter Camper har valt att avsluta samarbetet. Vi har tittat på olika lösningar in i framtiden med tanke på att vi nu närmar oss deadline för övergångar. I den uppkomna situationen har det också funnits en önskan från Carter och hans representanter att ges möjligheten till att få spela någon annanstans. Efter en sportslig utvärdering, både i närtid och framtid, har vi gemensamt med Carter kommit fram till att skiljas här och nu är den bästa lösningen för båda parter. Leksands IF vill rikta ett stort tack till Carter Camper, önska honom och hans familj all lycka in i framtiden och verkligen belysa Carters betydelse för Leksands IF under vår etablering i SHL.

Kommentar från Carter Camper kommer senare.

Richard Brasar