Harry Persson har gått ur tiden
Publicerad: 2022-06-01
Leksands IF
Harry Persson, som var materialförvaltare i Leksands IF under hela 40 säsonger mellan 1959-1999, har gått ur tiden. Harry Persson blev 88 år gammal. Vila i frid, Harry!

Harry Persson somnade under onsdagsmorgonen in efter en tids sjukdom. Harry Persson blev 88 år. Harrys gärningar för föreningen Leksands IF är stora och många då han mellan åren 1959-1999, alltså under 40 hela säsonger, var materialförvaltare. Harry var känd för sitt stora kunnande, och samlade ofta på saker och material som kunde komma väl till pass när det som minst anades. Citatet "nej, du fick ifjol" är ett skämtsamt och varmt minne som för alltid kommer att förknippas med Harry Persson som nu lämnar ett stort tomrum efter sig bland väldigt många spelare, ledare, medarbetare och vänner som verkat tillsammans med honom inom Leksands IF.

Våra tankar går till familj, släkt och vänner, och vi kommer för alltid minnas Harry som en stöttepelare och en varm vän. Vila i frid, Harry!

Richard Brasar