Fred Nilsson och Lucas Lagerberg Hoen återkallas
Publicerad: 2024-01-31
Den utlånade backduon återansluter till herrlaget för att medverka i torsdagens bortamatch mot Frölunda HC.

I tisdagens förlust mot Skellefteå AIK tvingades Patrik Norén bryta matchen på grund av en skada. Herrlagets fysioterapeut Emilia Backman lämnar nu en första rapport om Patriks status.

- Patrik ådrog sig en överkroppsskada och kommer inte följa med till Göteborg och matchen mot Frölunda. Vi kommer göra en ny bedömning på fredag.

Imorgon torsdag spelar herrlaget borta mot Frölunda HC och man väljer nu att bredda backuppsättningen.

- Vi återkallar Fred Nilsson från Mora IK och Lucas Lagerberg Hoen från Tingsryds AIF som båda finns med i matchtruppen mot Frölunda, berättar Thomas Johansson, general manager.

Rasmus Näsman