Kvällens match mellan SDE och Leksand skjuts fram
Publicerad: 2021-12-27
Damlaget
Måndagens match mellan SDE och Leksand skjuts fram på grund av pågående smittspridning i SDE.

I dag beslutades det att skjuta fram matchen SDE-Leksand efter en pågående smittspridning inom SDE. Klubbarnas medicinskt ansvariga har tagit beslutet.
Nytt speldatum kommuniceras inom kort.
– Varje fall är unikt och besluten tas utifrån den medicinska bedömningen. SDE har just nu flera bekräftade fall av Covid-19 i truppen, men har även ytterligare spelare med symptom. Den medicinska bedömningen är att det inte är säkert att spela på grund av den pågående smittspridningen. Därför tas beslutet att matchen, måndag den 27 december, kommer att skjutas fram, säger Gizela Ahlgren Bloom, Sportchef SDHL.

För Leksands del väntar dock match redan under tisdagskvällen. Då borta mot AIK.

Leksands IF