Fredrik Forsberg lånas ut till Almtuna
Publicerad: 2021-10-25
Leksands IF har kommit överens med Fredrik Forsberg och Almtuna IS om en utlåning av forwarden som främst kommer att gälla fram till landslagsuppehållet i december. Forsberg kan dock under lånetiden kallas tillbaka till Leksands IF vid behov.

Fredrik Forsberg har under inledningen av årets SHL-säsong snittat 4:53 i speltid per match under de 13 framträdanden han gjort med Leksands IFs representationslag på herrsidan. För att få mer speltid har Leksands IF tillsammans med Forsberg och Almtuna IS kommit överens om ett låneavtal som främst sträcker sig fram till landslagsuppehållet i december. Forsberg kan dock under lånetiden kallas tillbaka till Leksands IF vid behov.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om utlåningen av Fredrik Forsberg:
-Det är bra för Fredrik att få komma iväg och få mer speltid och därigenom stärka sitt självförtroende. I Almtuna kommer han att få spela högre upp i hierarkin vilket kommer att gynna honom, och jag hoppas att vi får tillbaka Fredrik uppumpad med självförtroende för att kunna hjälpa oss vidare under säsongen.

Richard Brasar