Karlsson och Själin tillgängliga för spel
Publicerad: 2018-12-22
Julledigheten har för de flesta påbörjats, så även för Leksands IFs herrlag. När man återsamlas på juldagen är det dock med två backar som är tillbaka och redo för spel i form av Mattias Karlsson och Calle Själin.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, kan idag meddela att backarna Mattias Karlsson och Calle Själin återigen finns tillgängliga för matchspel. Om tränarna väljer att matcha dem mot Almtuna på annandagen återstår att se, men klart är att de är helt redo för spel efter sina respektive skador.
-Calle har kört för fullt på träningarna i två veckor nu, och även "Kolan" tränade fullt ut under sista veckan innan julledigheten. Båda har sett riktigt bra ut på isen och är sugna på att få spela match igen. Om det inte sker något anmärkningsvärt så kommer vi att ha alla spelare utom Mattias Ritola tillgängliga för spel mot Almtuna. Även Mattias Nilsson som missade sista matchen innan jul är tillbaka, säger Thomas Johansson.

Själin är spelsugen
Calle Själin skadade sig oturligt i samband med en träning på försäsongen och har sedan dess tvingats avstå spel. Det är en spelsugen jämtlänning som nu är på väg tillbaka.
-Man har egentligen bara gått och väntat på att få komma tillbaka i spel igen. Jag har tränat hårt för att vara helt återställd inför comebacken. Det kommer så klart vara lite ovant, och det tar lite tid att komma in i det helt, men det känns bra i kroppen ändå så det ska inte vara några problem på så vis. Jag är riktigt sugen på att spela igen, framförallt på hemmaplan inför stor publik, säger Calle Själin.

Biljetter till matchen mot Almtuna den 26/12 köper du här

Richard Brasar