August Berg skriver nytt 2-årsavtal
Publicerad: 2019-02-09
Leksands IF och August Berg har idag kommit överens om att förlänga kontraktet för den unge backen. Det nya kontraktet sträcker sig över de kommande två säsongerna.

August Berg (född -99) kom till Leksand inför den innevarande säsongen från spel i AIK där han under fjolåret spelade i J20-laget. Tidigare har Berg även representerat Brynäs IF där han spelat i såväl J18 Allsvenskan som i J20 SuperElit. Berg, med stockholmsklubben Vallentuna BK som moderklubb, har tidigare i karriären även fått chansen att representera Sverige i såväl U17- som U18-landslaget.

Under årets säsong med Leksands IF har August Berg hittills spelat 16 matcher i HockeyAllsvenskan där han stått för ett assistpoäng, samt spelat 26 matcher i J20 SuperElit där han under dessa producerat 21 poäng (6+15). Det nya kontraktet sträcker sig över säsongen 2020/2021.

August Berg om att förlänga med Leksands IF:
-Jag tycker det är jättekul att få fortsatt förtroende i Leksands IF, och det är kul att ha fått chansen i a-laget här under säsongen. Det är speciellt att spela för en klubb som Leksands IF med så bra stöd. Det känns verkligen ärofyllt. Det är alltid kul att komma ner till hallen både på träningar och matcher när man vet att man har den uppbackningen.

Thomas Johansson om att förlänga med August Berg:
-Vi i Leksand är oerhört glada att August vill fortsätta hos oss. August är en back med stor potential och hans styrkor ligger i spelet med puck, blicken för spelet och viljan att komma till skott. Dessutom är August oerhört ambitiös gällande sin utveckling.

Richard Brasar