Sex poäng för J18
Publicerad: 2019-10-06
J18
Efter en tuff inledning på säsongen kunde J18 under veckan ta två raka trepoängare då Valbo och Grums besegrades. Forwarden Hampus Engman är nöjd över poängen och att laget börjar ta sig dit man ska vara. – Det är en bra bit på vägen dit vi vill komma.

Matchveckan inleddes i torsdags då Leksands J18-lag åkte till Valbo för bortamatch, och efter att ha inlett säsongen lite knackigt satt därför 5–3-segern väldigt skönt.
– Vi hade en förlust där på söndagen innan och ville komma in på vinnarspåret igen. Det var väl en bra match i sig även om det var lite dippar här och där. Sedan kanske vi bjuder in dem lite väl mycket i slutet när de får några billiga mål, men generellt så var det en väldigt bra match, förklarar Hampus.

Tidigare i eftermiddag var det dags för hemmamatch då Grums kom på besök till Leksand. En mycket bra första period där alla matchens mål gjordes grundlade dagens vinst med 4–1.
– Det är som man kanske kan läsa på statistiken, det är en bra första period där vi gör mål i första bytet och bygger vidare på det, de har inte jättemycket att komma med. I andra perioden slappnar vi av lite och blir lite passiva, vilket gör att de kommer tillbaka in i matchen och det blir chansspel. Sedan i tredje perioden så tycker jag ändå att vi stänger ner dem ganska bra även om de får några lägen. I det stora hela är det också en bra match och det är en bra bit på vägen dit vi vill komma, sammanfattar Hampus som även gjorde ett mål och två assist idag.
– Det är alltid kul att göra poäng, men vi lär fortsätta jobba på det här och jag lär komma upp lite till i nivå. Att komma in i presspelet och orka åka mycket skridskor, det vil jag jobba på ännu mer, men det kändes bra idag.

Är det någon i laget som var extra bra under veckan?
– Vår keeper, Razmus Stenström, som stod båda matcherna var ruggigt bra. Han svarade för en del räddningar som gjorde att vi inte tappade vårt momentum i matcherna. Sedan är det ändå många som gör det bra, men vi har absolut en bit kvar dit vi vill vara. Vi är inte nöjda än, avslutar Hampus.

Arvid Yngvesson