Konstaterad coronasmitta i herrlaget
Publicerad: 2020-10-27
Leksands IFs herrlag har drabbats av det första konstaterade fallet av Covid-19. Enligt de rekommendationer som finns från SHL och FHM kommer dock kvällens hemmamatch mot HV71 att spelas som planerat, vilket även lagens medicinska team är överens om.

Under tisdagen kunde det konstateras att herrlaget inom Leksands IF drabbats av det första konstaterade fallet av Covid-19. Föreningen har tidigare haft enstaka fall av coronasmitta inom juniorlag samt representationslaget på damsidan, men dagens fall är alltså det första inom herrlaget. Det konstaterade fallet påverkar dock inte kvällens hemmamatch mot HV71 i Tegera Arena.

-Vi kan konstatera att vi har vårt första positiva Covid-19 fall i SHL-laget, och spelaren i fråga är isolerad. Enligt de rekommendationer som idag finns i SHL kommer kvällens match mot HV71 att spelas som planerat. Detta är båda lagens medicinska team helt överens om, säger Leksands IFs läkare Enrico Mansfeld.

Richard Brasar