Andreé Hult lämnar LIF
Publicerad: 2020-10-04
Andreé Hult har hittills under den innevarande SHL-säsongen endast varit ombytt till en match, och nu står det klart att kontraktet avslutas med 32-åringen från Borlänge.

Andreé Hult anslöt till Leksands IF inför förra säsongen, och stod under säsongen 2019/2020 för 4 poäng (1+3) på 42 SHL-matcher. Under inledningen av den innevarande säsongen har dock Hult fått alltmindre speltid, och Leksands IF har tillsammans med Hult nu kommit överens om att avsluta avtalet som ursprungligen sträckte sig över säsongen 2021/2022.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om att avsluta samarbetet med Andreé Hult:
-Med tanke på den konkurrenssituationen vi har i laget, speciellt på vår centersida, så har vi tillsammans med Andreé kommit fram till att bästa lösningen för båda parter att avsluta hans kontrakt med Leksands IF. Vi tackar Andreé för hans tid i Leksand och önskar honom lycka till framåt.

Richard Brasar