Leksands IF förlänger med Fredrik Händemark
Publicerad: 2015-02-23

Leksands IF har i dag tecknat ett ettårskontrakt med den 21-årige forwarden Fredrik Händemark.
- Vi ser en stor potential i Fredrik och är helt övertygade om att han kommer att utvecklas till en ännu bättre SHL-center än vad han redan är, säger sportchefen Tore Jobs.

Fredrik Händemark tog SM-guld med Leksands J20-lag 2010 och debuterade i klubbens A-lag säsongen 2011/2012.
I A-laget har han gjort sig känd som en hårt arbetade forward, och har på säsongens hittills 49 matcher noterats för tre poäng (1+2).
- Fredrik har svarat för ett väldigt bra jobb i bland annat boxplay, men vi ser också att han i framtiden kommer att utvecklas stort i spelet fem mot fem. Han har en stor utvecklingspotential, och vi är glada över att han stannar i Leksands IF ytterligare en säsong, fortsätter Tore Jobs.
- Nu har vi Simon Erlandsson från Säter, Martin Grönberg från Mockfjärd och Fredrik Händemark från Björbo, och det betyder mycket för oss att få behålla de här unga dalagrabbarna. Det är så vi vill bygga framtidens Leksand.

Elin Broman