Säsongskorten är släppta
Publicerad: 2021-03-01
Säsongskort
Leksands IF arbetar med full kraft för att stå så starka som möjligt när pucken släpps i september för en ny säsong. Nu är säsongskorten till våra hemmamatcher i såväl SHL som SDHL säsongen 2021/2022 släppta.

Till att börja med vill vi rikta ett stort tack till dig som varit säsongskortsinnehavare under den innevarande säsongen, 2020/2021. Några har inte ens fått besöka Tegera Arena under hösten och vintern, några få har haft turen att få en biljett via våra utlottningar av de platser vi haft till förfogande. Ändå har beloppet för 1100 säsongskort efterskänkts till föreningen. Det är ett otroligt stöd föreningen upplevt under den mycket speciella säsongen, inte minst från alla er säsongskortsinnehavare. Stort tack!

Vi kommer under den resterande delen av säsongen fortsätta att lotta ut de biljetterna vi har till förfogande enligt Folkhälsomyndighetens och Regeringens direktiv bland alla som har tecknat säsongskort inför säsongen.

Säsongskorten för 2021/2022 släppta

Säsongskortsförsäljningen inför den kommande säsongen, 2021/2022, är nu öppnad. Detta gäller såväl förlängning av befintliga säsongskort, som tecknande av helt nya säsongskort. Du som befintlig säsongskortsinnehavare behåller givetvis din plats/platser. För dig som förlänger eller nytecknar säsongskort till den kommande säsongen före den 30 april ingår samtliga matcher under säsongen, det vill säga grundseriespelet i SHL samt eventuellt fortsättningsspel. Dessutom ingår en rabattkupong på 20% i vår souvenirbutik som gäller vid ett köptillfälle under säsongen.

För dig som nytecknar eller förlänger ditt säsongskort efter den 1 maj ingår grundseriematcherna i SHL samt en rabattkupong på 20% i vår souvenirbutik som gäller vid ett köptillfälle under säsongen. Du har givetvis förtur till din säsongskortsplats om du önskar att köpa till eventuellt slutspel eller kvalspel under avslutningen av säsongen.

Du som haft säsongskort under säsongen 2020/2021 ska under måndagsförmiddagen fått e-post med all information om hur du går tillväga för att förlänga ditt säsongskort. I utskicket finns även information om hur du utnyttjar din rabatt på säsongskortet ifall du efterskänkt beloppet för ditt säsongskort, och valt att få 10% rabatt på nästa säsongskort som kompensation. Vill du begära återbetalning för ditt säsongskort för den innevarande säsongen har du givetvis rätt att göra det efter att säsongen är färdigspelad, och du behöver självfallet inte vara orolig att gå miste om din plats då den kommer att vara reserverad för dig att boka på nytt om så önskas. Mer information om hur du begär återbetalning för ditt säsongskort kommer efter färdigspelad säsong.

Klicka här för att komma till säsongskortsförsäljningen

Teckna säsongskort till SDHL-matcherna

Nu kan du även teckna ditt säsongskort till våra hemmamatcher i SDHL säsongen 2021/2022. I ditt säsongskort för SDHL-säsongen ingår samtliga matcher, både grundserie och eventuellt fortsättningsspel. SDHL-kortet hittar du precis som SHL-kortet på vår biljettsida här på hemsidan.

Har du frågor?
Kontakta då oss via mail till [email protected] eller via telefon till nummer 0247-64400, där du väljer biljettförsäljning som alternativ.

”Ett enat Leksands IF är det väldigt få som kommer att kunna stå emot”
-Claes Bergström, ordförande Leksands IF Ishockey AB

Richard Brasar