Lagkaptenen laddar upp
Publicerad: 2019-11-20
Partner
Imorgon torsdag väntar match i Scandinavium, borta mot Frölunda. Kaptenen i herrarnas A-lag Martin Karlsson är en spelare som inte är känd för att slarva med förberedelserna, varken inför träning eller match. Tvärtom. Martin prioriterar alltid det hårda jobbet och de dagar då laget eller spelet inte är 100% så får det aldrig bero på att man förberett sig dåligt. Så även inför torsdagens drabbning.

På torsdag väntar match i Scandinavium, borta mot Frölunda. Kaptenen i herrarnas A-lag Martin Karlsson är en spelare som inte är känd för att slarva med förberedelserna, varken inför träning eller match. Tvärtom. Martin prioriterar alltid det hårda jobbet och de dagar då laget eller spelet inte är 100% så får det aldrig bero på att man förberett sig dåligt. Så även inför torsdagens drabbning.

-Att förbereda sig på rätt sätt är A och O i elitidrotten. Sömnen och kosten är enormt viktig i förberedelserna. Slarvar du med de sakerna kan du inte prestera, säger Martin.

Det gäller även att fylla på depåerna direkt efter träningar och matcher för att vara redo inför kommande uppgifter.

-Så är det. Det gäller att få i sig rätt saker direkt efter träningarna och där är vårt samarbete med Svenskt Kosttillskott en viktig del. Det är en riktigt bra komplement. Däremot vill jag påtala att det ersätter inte den riktiga kosten utan är ett tillskott som vi kompletterar med. Direkt efter träningen får man i sig rätt saker och man kan lägga tiden på annat, varva ner och veta att kroppen mår bra. Vi i laget använder Svenskt Kosttillskotts produkter och jag skulle nog till och med säga att jag känner mig både piggare och friskare. Vi tar även deras vitaminer och på så sätt vet vi att vi får i oss det vi ska få i oss. Hela laget uppskattar verkligen samarbetet med Svenskt kosttillskott, de har det sortiment vi behöver. Oavsett om det är snabba kolhydrater vi behöver få i oss eller proteiner som är byggstenarna för att bibehålla musklerna i kroppen.

Så hur går det på torsdag?
-Insatsen senast var inte OK. Vi är revanschsugna och vi vet att vi kan betydligt bättre än så, avslutar Martin.

Det här är en sponsrad nyhet i samarbete med Svenskt Kosttillskott

Patric Skoglund