Intagningarna till Leksands Hockeygymnasium 2015
Publicerad: 2015-02-26

Till hösten 2015 har elva nya spelare födda 1999 blivit antagna till Leksands IF:s Hockeygymnasium. Med flertalet spelare från närområdet i Dalarna så är det ett intag med mycket lokal anknytning.
– Vi har flertalet spelare från närområdet, hela sju stycken. Det är viktigt, menar Per Bäcklin, junioransvarig i Leksands IF.

För de spelare som har blivit antagna väntar en tuff höst. Många av dem, till och med de flesta, har redan testat på att spela J18.
Men att spela J18 i Leksand är tufft, med mycket träning och matcher för spelarna som kommer få jobba hårt för att slå sig in i ett av Sveriges bästa J18 lag. Ett lag där 99:an Rickard Hugg, en landslagsmeriterad spelare från Team 16, redan återfinns.
Per Bäcklin är övertygad om att spelarna kommer klara av att komma till Leksand på ett bra sätt.
– Det här är ett riktigt bra intag som vi är otroligt nöjda med. Det är bra spelare hela vägen. Gemensamt för dem alla, är att de alla jobbar väldigt hårt, både på och utanför isen, och att de alla är väldigt talangfulla.

Andreas Eriksson