Vädjan från Leksands IF
Publicerad: 2020-01-10
Leksands IF
Med anledning av den starka kritik mot individer i och omkring Leksands IF den senaste tiden vill vi från föreningens håll uppmana alla att tänka till när det kommer till personangrepp som ibland får större konsekvenser än man egentligen tänkt sig.

Vi har haft en höstsäsong bakom oss där vi naturligtvis hade önskat att ta fler poäng och ligga högre upp i sammandraget vad gäller båda våra representationslag i Leksands IF. När framgångarna inte kommit i den takt som de flesta hoppats på, och i vissa fall även förväntat sig, så är det fullt naturligt att det infinner sig en frustration hos alla oss som älskar Leksands IF. Vi som jobbar för och med föreningen har full förståelse för att man har synpunkter på beslut och ageranden oavsett om det berör souvenirförsäljning, sporten, matcharrangemang, ekonomi eller vad det än må vara, och så ska det alltid vara i en förening. Vår målsättning är att vara så transparenta som möjligt från föreningens sida till alla våra fantastiska supportrar och samarbetspartners runtom i Sverige.

Från föreningens håll vill vi dock uppmana alla er som följer oss i med och motgång att tänka till en extra gång när det kommer till kritik och kommentarer riktade på individnivå och som ibland kan vara i gränslandet för vad som kan anses vara acceptabelt. Detta gäller inte minst i sociala medier. Att spelare, ledare, funktionärer och övrig personal valt att arbeta för en förening får, och ska, aldrig behöva påverka nära och kära kring individen. Tyvärr kan konsekvenserna i vissa fall bli sådana utan att det aldrig varit intentionen från den som uttryckt sig, vilket gör det än viktigare att tänka till en gång extra i förväg innan man publicerar sina omedelbara tankar och känslor.

Med detta förkunnat vill vi förtydliga att vi aldrig vill eller kommer att tysta åsikter eller kritik. Det är en lika självklar del i ett supporterskap som att vi gläds tillsammans vid framgång. Vi kan från Leksands IFs sida bedyra att alla i och omkring föreningen alltid gör sitt yttersta för att vi tillsammans ska nå största möjliga framgång, och att vi tillsammans med alla våra trogna följare vill fortsätta göra så även in i framtiden i en positiv anda. Nu tar vi sikte på viktiga poäng på rinkarna!

Leksands IF