Jonas Levén klar för två nya år
Publicerad: 2019-04-28
Leksands IF har förlängt kontraktet med målvaktstränaren Jonas Levén som skrivit på för två nya år med föreningen.

Jonas Levén kommer ursprungligen från Tierp och har en gedigen karriär både som spelare och som ledare. Som spelare representerade Levén, förutom moderklubben Tierp, även Västerås, Leksand, Arlanda, Aalborg, Borlänge, Falun och Hedemora. På meritlistan som spelare kan även nämnas Levéns spel i J18-EM samt J20-VM.

Som ledare har Jonas Levén varit aktiv som målvaktstränare i Leksands IF på såväl junior- som seniornivå under flertalet säsonger, och har nu alltså skrivit på för ytterligare två säsonger med föreningen.

Jonas Levén om att förlänga med Leksands IF:
-Det är fantastiskt roligt och en härlig utmaning att fortsätta i föreningen. De nya förutsättningarna med spel i SHL ger ytterligare energi. Mitt mål är att bidra till goda resultat tillsammans med att arbeta nära målvakterna för deras möjlighet till goda prestationer.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om kontraktsförlängningen med Jonas Levén:
-Jonas har skrivit ett nytt tvåårsavtal med Leksands IF, och jag är glad att Jonas vill fortsätta jobba med våra målvakter. Jonas gör ett fantastiskt bra jobb och betyder mycket för hela vår tränargrupp där han även jobbar mycket med videomaterial gentemot laget. Jonas betyder mycket både för vår spelargrupp och ledarstab med sitt humör och glädje, och sin positiva inställning, och det är en person som alltid har nära till skratt.

Richard Brasar