Två härliga matcher väntar
Publicerad: 2017-10-19
Leksands forward Tobbe Forsberg ser fram emot en hektisk hockeyhelg i Tegera. Först fredagens match mot Karlskoga och sen Oskarshamn på söndag. – Det är två härliga matcher och det ska bli skönt att få spela på hemmaplan!

Tobbe hade en bra onsdagskväll där han avgjorde på övertid mot Timrå. Ett viktigt mål?
– Det är klart när det är förlängning. Vi har haft lite för mycket förluster just i förlängningar så det var skönt att knipa extrapoängen, säger Tobbe.
Övertid spelas ju numera tre mot tre, något som Tobbe gillar.
– Det är stor skillnad mot det vanliga. Det blir mycket chanser och öppna ytor så det är säkert kul för publiken. Ett bra sätt att avgöra matcher, säger Tobbe.
Det märktes att målet och den extra poängen betydde mycket för laget. Tobbe är känd för sin stora glädje när han gör mål. Även denna gång?
– Glad blir jag väl oftast men här var det lite extra i och med att det avgjorde direkt, säger Tobbe och ler.

Tillbaka till grunderna

Det har gått två matcher sen tränarbytet. Vad tycker Tobbe är den största skillnaden?
– Vi har gått tillbaka till grunderna. Att vi ska vara noga och göra rätt saker. Det går inte att åka runt och försöka täcka upp för någon annan. Så vi måste lita på varandra och inte göra den andra killens jobb, förklarar Tobbe.
Han lägger till att det även är viktigt att de har kul på isen. Att det inte får bli för nervöst och spänt.
– Det är därför vi spelar hockey och tävlar!

Nya tränare

På onsdagskvällen blev det klart att Leif Carlsson och Jens Nielsen tar över som tränare för herrlaget. Leif har tidigare varit i Färjestad och Jens har tränat Leksands J20-lag och var den som tog över för två matcher sedan. Har Tobbe hunnit träffa Leif än?
– Vi ska ha lagmöte senare idag (torsdag eftermiddag) så inte än. Det känns bra med Jensa och Leif. Det ska bli spännande och intressant, säger Tobbe.

Två svåra matcher väntar

Laget ser fram emot att spela hemma i Tegera men Tobbe vet att det inte blir några lätta matcher.
– Vi har börjat hitta tillbaka, men det är mycket vi kan göra bättre. Det är bara att gasa på!

Kommer du avgöra mot Karlskoga?

– Jag sätter inte de förväntningarna på mig själv. Jag ska göra en riktigt bra match så får vi se hur det slutar, säger Tobbe glatt.
Han ser fram emot det stöd laget alltid har på hemmaplan.
– Det känns som att vi har mer att visa inför hemmapubliken.

Köper du vårt hockeyhelgspaket ser du båda matcherna, på sittplats, för totalt 300:-

I paketet ingår alltså matchen mot BIK Karlskoga (fredag klockan 19.00) samt söndagens match mot Oskarshamn (16.00).
Observera att du använder en och samma biljett till båda matcherna.

Hockeyhelgspaketet hittar du här!

Frågor? Kontakta oss på [email protected]

Välkomna!