Johan Porsberger förstärker LIF
Publicerad: 2015-11-11

I dag blev det klart att den högerfattade forwarden Johan Porsberger förstärker Leksands IF resten av säsongen.
- En spelare med bra fart, bra skridskoåkning, och en spelartyp som vi behöver i laget, säger Christer Siik från Leksands IF:s sportråd.

I samband med värvningen av Porsberger står det också klart att forwarden Lars Bryggman lämnar Leksands IF, för att istället ansluta till Asplövens organisation. Bryggman anslöt till Leksands IF, från just Asplöven, inför den här säsongen, och har på 19 matcher i LIF-tröjan noterats för 4 (2+2) poäng.
- Asplöven har länge varit intresserade av att ta tillbaka Lars Bryggman, så det här blir en bra lösning för alla parter, menar Christer Siik, och tillägger:
- Lars har gjort ett jättebra jobb här, men vi känner väl att vi har lite för lika spelartyper i laget. Vi behöver ha in mer fart, och när det här dök upp kändes det rätt.

Johan Porsberger är 22 år gammal och kommer alltså närmast från seriekonkurrenten Asplöven, där han på säsongens hittills 17 matcher har noterats för 9 (2+7) poäng. Han ansluter till Leksand under torsdagen, men det är ännu oklart om han hinner bli spelklar till hemmamatchen mot AIK.

Leksands IF tackar Lars Bryggman för hans tid i föreningen, och önskar honom lycka till i den fortsatta karriären.

Och välkommen till Leksands IF, Johan Porsberger!

Leksands IF