Kevin Schulze förstärker Leksands IF
Publicerad: 2019-02-08
Leksands IF har idag gjort klart med backen Kevin Schulze, 25, som ansluter från Västerviks IK.

Kevin Schulze kommer ursprungligen från Minnesota i USA där han även påbörjade sin hockeykarriär i high school för Hill-Murray School. På universitetsnivå spelade Schulze fyra säsonger för University of Wisconsin i NCAA innan seniorkarriären tog sin början på allvar då han gjorde två poängstarka säsonger i Wheeling Nailers i ECHL. Inför den innevarande säsongen lämnade Schulze USA för att skriva på för Västerviks IK i HockeyAllsvenskan. Under säsongen har han spelat 41 matcher i HockeyAllsvenskan och under dessa producerat 20 poäng (2+18) från sin backposition.

Kevin Schulze är spelklar för Leksands IF till onsdagens bortamatch mot Karlskrona HK. Kontraktet gäller säsongen ut.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om nyförvärvet:
-Vi har letat en backförstärkning under en tid för att bredda vår backsida, och är nu väldigt glada att kunna presentera Kevin Schulze från Västervik. I Kevin får vi en back som kommer hjälpa vårt offensiva spel genom bra blick för spelet, och han är en utmärkt skridskoåkare och bra i passningsspelet.

Richard Brasar