Nytt tvåårskontrakt med Gunnarsson
Publicerad: 2020-03-09
Leksands IF och Daniel Gunnarsson har kommit överens om att förlänga backens kontrakt med ytterligare två år. Det nya kontraktet gäller över säsongen 2021/2022.

Daniel Gunnarsson kom till Leksands IF från moderklubben Köping HC som junior inför säsongen 2008/2009. Det kom att bli tre säsonger i Dalarna för Gunnarsson under hans första sejour i föreningen, och han stod även för 6 framträdanden i HockeyAllsvenskan redan som junior. Inför säsongen 2011/2012 gick flyttlasset norrut för Gunnarsson som fortsatte karriären i Luleå HF. Efter tre säsonger i Luleå gick resan vidare till Färjestad BK där Daniel Gunnarsson spelade i två och en halv säsong, och sedermera ännu längre söderut för spel i Karlskrona HK i två och en halv säsong.

Inför säsongen 2018/2019 skrev Daniel Gunnarsson på för Leksands IF på nytt och var under säsongen med att ta föreningen tillbaka till SHL. Under den innevarande säsongen har Gunnarsson hittills stått för 15 poäng (7+8) på 40 spelade matcher i SHL. Det nya kontraktet med Daniel Gunnarsson gäller över de kommande två säsongerna, till och med säsongen 2021/2022.

Daniel Gunnarsson om att förlänga kontraktet med Leksands IF:
-Det är jättekul att förlänga kontraktet. Jag trivs väldigt bra i föreningen, och även socialt, så det var inte så mycket att fundera på. Leksands IF är en klubb som jag hållt på ända sedan jag var en liten grabb så det är klart att det är speciellt att få vara en del av föreningen. Jag har varit här under en längre tid, dels under min tid på hockeygymnasiet, och nu igen sedan ifjol. Jag trivs bra och känner mig hemma här.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om kontraktsförlängningen med Daniel Gunnarsson:
-Att Daniel vill fortsätta i Leksands IF är riktigt kul. Gunnarsson har haft en positiv kurva på sin utveckling under säsongen. Daniels styrkor är att han väldigt allround och kan användas i alla spelformer, och självklart sticker hans skott ut som en styrka. Det blir spännande att följa Daniel som med sin erfarenhet och rutin blir en viktig pusselbit för vår backsida även i framtiden.

Richard Brasar