Leksands IF och Nichlas Torp och går skilda vägar
Publicerad: 2017-02-06
Pressmeddelande
Leksands IF och backen Nichlas Torp kom under måndagsförmiddagen överens om att gå skilda vägar. Kontraktet bryts med omedelbar verkan. -Nichlas har aviserat att han vill lämna, då han inte är nöjd med sin speltid hos oss. Vi kan inte erbjuda honom mer speltid just nu, och vill inte heller stå i vägen för hans önskan om att gå vidare till en ny uppdragsgivare, säger sportrådets Fredrik Jax.

-Vi vet också att Patrik Norén är på väg tillbaka efter sin operation, och räknar med att han är fullt spelklar när vi kör igång igen efter uppehållet. Vi har även Sebastian Björnstad från J20 som har tagit stora kliv under säsongen och verkligen utmanar om en plats i a-laget, utvecklar Fredrik Jax, och tillägger:

-Jag vill passa på att tacka Nichlas Torp för sin tid hos oss i föreningen, och önska honom lycka till i sin nya klubb.

Nichlas Torp kom från Modo till Leksand inför denna säsong, och har spelat 28 matcher i LIF-tröjan.

Elin Broman