Bröderna Connolly och Eric Himelfarb klara för Leksands IF
Publicerad: 2014-04-23

Leksands IF har idag skrivit kontrakt med Eric Himelfarb, 31, Jack Connolly, 24 och Chris Connolly 26 år. De amerikanska bröderna har aldrig tidigare spelat ihop men nu får de chansen tillsammans i Leksands IF.
– Jack har verkligen trivts i Sverige och jag längtar efter att få uppleva Leksand, säger Chris

Kanadensaren Eric Himelfarb, spelade senast i Linköpings HC där han gjorde 28 poäng (10 mål, 18 assist) på totalt 64 matcher. Eric kom till Sverige till säsongen 2010/2011.

Jack Connolly har precis avslutat finalspel med Färjestad. Den gångna säsongen stod han för 28 poäng (11 mål, 17 assist).

Chris Connolly ansluter till Leksand från Iserlohn Roosters i den högsta tyska hockeyligan (DEL). Han har tidigare spelat för Tappara, som tog silver i finska SM-liiga 2012/2013.

Bröderna vill spela ihop

Chris Connolly ser verkligen fram emot att för första gången få spela med sin bror Jack.
– Jagär väldigt förväntansfull över att få spela i Leksands IF med Jack nästa säsong. Vi är båda mycket tacksamma för att klubben ger oss den här möjligheten. Det har länge varit vår dröm att få spela tillsammans och nu får vi äntligen chansen. Jack har verkligen trivts i Sverige och jag längtar efter att få uppleva Leksand.

Jack Connolly om att komma till Leksand
– Leksand är en anrik klubb och det skall bli kul att komma in i laget och hjälpa klubben skörda nya framgångar i SHL. Vi hade tuffa möten mot Leksand i vintras och jag tror laget kommer bli riktigt bra kommande säsong.

Sportchef Tommy Salo om Eric Himelfarb
– Eric har varit i Sverige i tre år nu och har lärt sig hur svensk hockey fungerar. Jag tror att han kommer passa in bra i vår trupp och förvalta ett stort förtroende på ett bra sätt.

Salo om Jack och Chris Connolly

– De är två spelskickliga forwards som är bra med puck. De är snabba på skridskorna och har ett fint spelsinne. Precis som med Himelfarb ser jag här spelare som kommer få ett stort förtroende i vinter.

Claes Thirus