Seger mot Västervik
Publicerad: 2018-09-26
Det blev spännande in i det sista, men Leksand vann till slut onsdagens hemmamatch mot Västervik med 4-2.

Efter 18 mållösa minuter kunde Leksand genom Thomas Valkvae-Olsen sätta matchens första mål.
Målet gjordes i powerplay från nära håll, efter fint förarbete signerat Linus Persson och Oskar Lang.
– En period med ganska bra fart, men jag tycker nog att vi har lite mer att plocka ut, sade Linus Persson när han intervjuades i arenan efter den första perioden.

Men i stället sjönk tempot något efter paus, och det blev inte riktigt samma intensitet i spelet som i den första perioden.
I början av perioden kunde dock hemmalaget utöka till 2-0, efter att Mattias Karlsson hittat rätt med ett slagskott från blå.
Gästerna reducerade i mitten av perioden, via ett omdiskuterat PP-mål.
– Vi håller inte med domaren som dömer mål där, konstaterade den assisterande LIF-tränaren Jens Nielsen i periodpausen.
– Med det är som det är. Vi måste fokusera framåt.

Drygt fem minuter in i den tredje perioden kvitterade gästerna för första gången i matchen, efter att Emil Alba hittat krysset ovanför Axel Brages vänstra axel.
Leksand återtog ledningen med 6 minuter kvar av perioden, då Linus Persson spelade fram till ett mål för tredje gången i matchen. Målskytt: Oskar Lang.
Linus fick sedan avsluta matchen med att själv bli målskytt, då han fastställde slutresultatet 4-2 i öppen kasse.

Tre sköna poäng! På lördag väntar bortamatch mot MODO.

Leksands IF