Tor Immo lämnar Leksands IF
Publicerad: 2019-02-05
Leksands IF har idag, tillsammans med Tor Immo och BIK Karlskoga, kommit överens om att släppa Immo till värmlandsklubben med omedelbar verkan.

Tor Immo spelade två säsonger i Leksands IF som junior innan hans karriär fortsatte i Olofströms IK som förstaårssenior. Därefter gjorde den köpingfostrade forwarden en säsong i HC Dalen innan det sedermera blev två säsonger i Troja-Ljungby IF. Inför den innevarande säsongen värvades Immo tillbaka till Leksands IF där han under säsongen spelat 38 matcher och gjort 11 poäng (5+6) vid dessa framträdanden.

Nu står det klart att Tor Immo lämnar Leksands IF och fortsätter säsongen i BIK Karlskoga. Leksands IFs GM, Thomas Johansson, kommenterar övergången så här:
-Leksand kan inte ge Tor de förutsättningar som han behöver för att utvecklas och därför har vi tillsammans med Tor gemensamt kommit fram till att det bästa för båda parter är att bryta avtalet. Vi tackar Tor för hans tid i Leksand och önskar honom lycka till i framtiden.

Richard Brasar