Mattias Karlsson förstärker LIF
Publicerad: 2018-05-04
Den rutinerade backen Mattias Karlsson är klar för spel i Leksands IF de kommande två säsongerna. – En spelare som vet vad som krävs och som gärna vill vara med och hjälpa de yngre killarna att bli riktigt bra hockeyspelare, säger huvudtränaren Leif Carlsson.

Mattias Karlsson, 33, har spelat i såväl AHL som KHL och har genom åren även representerat svenska klubbar som exempelvis Brynäs, HV71 och Färjestad.
Han kommer närmast från två SHL-säsonger i Karlskrona, där han båda säsongerna varit assisterande lagkapten.

Mattias Karlsson:
– Det är en väldigt rolig utmaning att få komma till Leksand, med den historia som klubben har. Med en supporterkultur som slår de flesta i landet ser jag verkligen fram emot att få åka in på isen till första hemmamatchen och få ha den fantastiska publiken i ryggen.

Leif Carlsson:
– En stabil, lugn, trygg och erfaren back, vars främsta styrkor är storleken och ett riktigt bra skott. Han har dessutom betydligt bättre offensiva kvaliteter än vad han har fått visa på senare år, då han spelat i ett lag som har spelat väldigt defensivt.

Leksands IF