Sju spelare samt en tränare lämnar Leksands IF
Publicerad: 2019-04-09
Arbetet med att utvärdera den gångna säsongen genom individuella samtal påbörjades direkt under måndagen för Leksands IFs GM, Thomas Johansson. En del i de individuella samtalen är, lika självklart som det är tråkigt, att ge några av personerna beskedet att de inte får fortsätta SHL-resan med föreningen. Det står nu klart att åtta personer lämnar Leksands IF.

De sju spelarna som lämnar Leksands IF efter den färdigspelade säsongen är Mattias Nilsson, Wilde Bröms, Johan Porsberger, Hugo Enock, Kevin Schulze, Jonas Arntzen samt Lukas Enqvist. Dessutom står det klart att den assisterande tränaren Christer Olsson valt att avsluta sitt avtal med Leksands IF.

-Det är så klart tuffa besked att ge till spelarna, inte minst med tanke på den fantastiska resan vi gjort tillsammans. De är alla riktigt fina killar som varit starkt bidragande till framgången under säsongen, och både jag själv och vi som förening önskar dem all lycka i deras fortsatta utmaningar, säger Leksands IFs GM, Thomas Johansson.

-Vad gäller Christer Olsson hade han en klausul i sitt avtal där han hade rätt att bryta avtalet efter säsongen, och den har han valt att utnyttja. Även Christer har givetvis bidragit stort till vändningen vi gjorde sedan han kom in i ledarstaben kring a-laget, och vi önskar honom lycka till i hans fortsatta arbete, säger Thomas Johansson.

Vi kommer givetvis att följa upp med fler kommentarer och intervjuer i våra olika kanaler från föreningens sida.

Leksands IF