Hugo Enock stannar i Leksands IF
Publicerad: 2018-11-29
Hugo Enock har tidigare haft ett try out-kontrakt med Leksands IF som nu omvandlats till ett ordinarie kontrakt som sträcker sig säsongen ut.

Hugo Enock är hockeyfostrad i Färjestad BK som han representerade både som ungdoms- och juniorspelare. Under säsongen 2016-2017 tog han sitt första stora kliv in i seniorhockeyn då han representerade Färjestad vid 33 tillfällen i SHL. Säsongen 2017-2018 flyttade Enock norrut för spel i Timrå IK och fick där vara med att ta klubben tillbaka till SHL. Inför den innevarande säsongen var tanken att Enock skulle spela för Brampton Beast i ECHL men valde att flytta tillbaka till Sverige av personliga skäl. Under inledningen av säsongen spelade Enock fem matcher med Filipstads IF innan han i slutet av oktober anslöt till Leksands IF.

Kontraktet med Hugo Enock gäller säsongen ut.

Thomas Johansson om förlängningen med Hugo Enock:
-Vi tycker att han har visat att han är en riktigt duktig hockeyspelare med stor utvecklingspotential. Vi gillar det vi har sett hittills av honom och tycker att det är jättekul att han vill fortsätta sin hockeyresa hos oss och utveckla sig i vår miljö här i Leksands IF.

Richard Brasar