Hemköp är med inför kommande säsong
Publicerad: 2020-03-19
Partner
Hemköp är ett av de företag som valt att inför den kommande säsongen 20/21, fortsätta sitt samarbete och sponsorskap med Leksands IF. -Vi tycker det är en självklarhet. Vi har alltid haft ett nära och bra samarbete med Leksands IF och det finns ingen anledning att ändra på det nu, snarare tvärtom. säger Björn Blixt, regionchef på Hemköp.

I och med att säsongen tog ett på förhand oväntat avslut, har också planeringen inför den kommande säsongen så smått kunnat påbörjas. Ett av de företag som var snabbt ute med att förlänga sitt fortsatta samarbete med Leksands IF var Hemköp Dalarna. Björn Blixt som är regionchef på Hemköp förklarar att det var en självklarhet att fortsätta samarbetet.
-Vi har alltid haft ett nära och bra samarbete med Leksands IF och det finns ingen anledning att ändra på det nu, snarare tvärtom att utveckla det ännu mera in i framtiden. Det är en viktig tradition för oss att vara samarbetspartner med Leksands IF.

Det har inte heller undgått någon att vi på senaste tiden stått inför en samhällssituation vi tidigare aldrig varit i och en framtid som är lite ovissare än tidigare. Med det sagt tror Björn att samarbetet nu mellan företag och partners kan bli än viktigare än tidigare.
-Det är nu det är viktigt att visa att man är starka tillsammans. Nu får vi hålla i och vara uthålliga.

Varför är det så bra att ha ett samarbete med Leksands IF?
-Leksands IF är ett känt varumärke och vi har butiker i hela länet nära våra kunder och supportrar. Att synas tillsammans i arenan och samtidigt stödja Ungdomsverksamheten i LIF med lotteriet på parkeringsbiljetten och matchens knatte är viktigt för Hemköp i Dalarna.

Vilket är ditt bästa LIF-minne?
-Det går inte att komma ifrån kvalet ifjol. Det var helt magiskt. Att vi var helt uträknade och kom tillbaka. Det som är så sjukt var att jag just då var på semester på Maldiverna. Jag satt på det enda strandcafét som hade Wi-Fi helt ensam mitt i natten och titta på matchen när de avgjorde i förlängningen. Där stod jag själv och skrek på stranden. Det är ett minne som jag kommer bära med mig resten av livet.

Vill du bli samarbetspartner med Leksands IF kontakta oss HÄR
Vill du förlänga ditt säsongskort gör du det HÄR

Per Gerdin