Frögren stannar – Karlsson återvänder
Publicerad: 2015-04-23

Leksands IF har i dag tecknat ett ettårskontrakt med den till Leksand återvändande forwarden Martin Karlsson.
Samtidigt står det klart att den välmeriterade backen Jonas Frögren stannar i Leksand ytterligare en säsong.
- Det här är två spelare som kommer att betyda oerhört mycket för det nya Leksand, säger sportchefen Tore Jobs.

Jonas Frögren, 34, kom till Leksand inför den gångna säsongen och var under debutsäsongen i LIF assisterande lagkapten.
- Jonas Frögren har visat ett fantastiskt stort Leksandshjärta och vill verkligen vara med och hjälpa Leksand tillbaka till toppen. Han har gjort stora uppoffringar för att vara med oss vidare, och jag tar verkligen av mig hatten för honom. Jonas kommer att betyda oerhört mycket för alla unga killar i truppen, säger Jobs.

Martin Karlsson, 24, debuterade i Leksands A-lag säsongen 2008/2009 och blev tidigt den ständige kämpen personifierad.
Martin lämnade Leksand under säsongen 2011/2012 och har sedan dess representerat klubbar som Borlänge, Almtuna och AIK. Han kommer närmast från Almtuna där han under den gångna säsongen noterades för 23 poäng (7+16) på 42 matcher.
- Martin har gjort det väldigt bra under de tre senaste säsongerna i Almtuna. Han har också visat att man, även om man inte tar den korta vägen i Leksand, har möjlighet att komma tillbaka. Han har inte gett upp utan hela tiden kämpat vidare, och i mina ögon har han blivit en mycket bättre hockeyspelare. Martin kommer att betyda enormt mycket för det här lagbygget, säger Tore Jobs.

Elin Broman