5 av 6 poäng
Publicerad: 2019-09-22
J18
7–3 mot Västerås i onsdags och 5–4 efter förlängning mot Brynäs idag innebär att veckan summeras med 5 av 6 poäng för Leksands J18-lag. Forwarden Simon Hedlund, som gjorde fyra poäng under veckan, är nöjd över spelet och att han börjar hitta sin form. – Det är vi som har spelet i 5 mot 5, det är stabilt.

Matchveckan för J18 inleddes i onsdags kväll då Västerås kom på besök till Tegera Arena. Slutresultatet skrevs då till 7–3 och Leksand bärgade sin första trepoängare för säsongen.
– Jag tycker att vi gör en ganska bra match. Vi slarvar lite men håller en ganska hög nivå hela matchen, förklarar Simon Hedlund.

Idag var det derby på schemat då Brynäs stod för motståndet, och matchen blev riktigt jämn trots att Leksand vann skottstatistiken med hela 44-19. De blåvita fick hämta upp ett tvåmålsunderläge och kunde till slut avgöra i förlängningen där Jacob Rhodin skickade in 5–4.
– Det är vi som har spelet i 5 mot 5, det är stabilt. Vi har matchen i 60 minuter och lite till, men de gör bland annat två mål i powerplay och får med sig en poäng.

Vem har sett extra bra ut under veckan?
– Oskar Klaar tycker jag. Han jobbar hårt och vinner tillbaka mycket puckar, säger Simon.

Du gjorde fyra poäng på de här två matcherna, hur nöjd är du över din egen inledning på säsongen?
– Jag tycker väl att det har gått lite upp och ner, men jag känner att jag börjat hitta formen nu mot slutet så det går bättre och bättre, avslutar Simon.

Arvid Yngvesson