Leksands IF hjälper till i coronatider
Publicerad: 2020-03-30
Leksands IF
På grund av den rådande situationen med coronavirusets spridning såväl i Sverige som globalt är det många som ställs inför stora utmaningar när det kommer till att hantera vardagssysslorna i hemmet. En sådan kan vara att lämna skräp, glas och tomflaskor. Spelare från Leksands IFs herrlag kommer därför att vara behjälpliga med just detta under den närmaste tiden.

Vi står alla inför utmanande tider i samband med utbrottet av coronaviruset Covid-19. Det gäller inte minst de som befinner sig i olika riskgrupper på grund av ålder eller tidigare sjukdomsbild. Samtidigt visar samhället och medmänskligheten sig från sin bästa sida när många hjälper anhöriga, grannar och liknande med nödvändiga inköp och annat för att underlätta i stunden.

Leksands IF är en stor aktör inom näringslivet i Leksands kommun, och självklart vill även vi bidra för att underlätta vardagen för de som behöver extra hjälp i dessa tider. Tillsammans med just Leksands kommun har vi i föreningen kommit fram till att det i rådande situation behövs hjälp med bortforsling av glas, tomflaskor och liknande restprodukter i hus och hem. Vi kommer därför att finnas behjälpliga under de kommande två veckorna med att hämta detta hemma hos de som behöver hjälp och ta detta till återvinningscentralerna i kommunen. Till vår hjälp har vi fått låna en lastbil från Circle K i Leksand som ställer upp utan någon kostnad för föreningen.

Hur gör jag för att ta del av hjälpen?

Vi kommer att ta in önskemål om hjälp med bortforsling av glas, tomflaskor och liknande via mail samt telefon. Antingen ringer du oss på 0247-644 00 mellan klockan 9-11 på vardagar, eller så mailar du till [email protected] dygnet runt. För att vi ska ha möjlighet att hjälpa just dig under nästkommande vardag bör du höra av dig före klockan 11.00.

OBS! Beroende på efterfrågan är det svårt att avgöra hur många av er vi kommer att hinna med att hjälpa varje dag. Alla som hör av sig till oss via telefon eller mail kommer dock att bli kontaktade med besked. Vi kommer att göra så gott vi kan och föreningen gör det givetvis helt utan kostnad.

Richard Brasar