Patrik Norén opereras
Publicerad: 2017-01-16
herrlaget
Patrik Norén blir borta från spel i första hand fram till landslagsuppehållet i februari. Han har fått en inflammation i halsmandlarna och dessa måste tas bort. Operationen kommer att genomföras i Falun på fredag.

-Jag får inte träna två veckor efter operationen och hoppas kunna vara tillbaka igen direkt efter uppehållet, säger Norén till leksandsif.se

Hur upptäcktes inflammationen? -Jag har haft ont i halsen och känt mig förkyld under stora delar av hösten. Efter jul undersöktes jag. Nu har läkarna konstaterat att jag har blödningar i halsen och efter det fick jag reda på att det krävs en operation.

Nöjd med hösten

Trots detta något dystra besked ser Patrik både bakåt och framåt med en uppenbart positiv inställning. -Det har varit jättekul att komma tillbaka till Leksand. Varje match när man får testa sig på den här nivån är roligt. Jag tycker det har gått bra för mig personligen och att jag, tillsammans med laget har blivit bättre och bättre ju längre av säsongen som gått. Jag är övertygad om att vi kommer greja det här till slut, avslutar Patrik Norén.

Emil Nilsen